2009-12-13

Sockar till en liten tomtenisse

Mönster: DROPS sockar i Fabel
Material: rester från mina egna tomtesockar i Fabel vinröd mix
Stickor: 2.5 mm Knit Pro
Kommentar: Det blev lite rester över av garnet från mina tomtesockar och tyckte det var synd att inte göra något av garnet. Jag letade efter lämpliga barnmönster på sockar hos Garnstudio.

Min lilla goa tomtenisse (systersonen) skall ju även ha tomtesockar. Mönstret var ett lätt sockmönster som gick fort att slutföra och som jag hoppas har en skön passform.

10 kommentarer:

Anonym sa...

De ser jättefina ut! kram syrran

Mia stickar sa...

Så söta och tack för mönstertipset, har lite fabel kvar tror jag!

Missen sa...

De ser jättebra ut. Klart att den lilla också skall ha tomtesockor. Bra när man får använt resterna med en gång//Marie

Eva S sa...

Söta!
Kram

MADE BY K sa...

Jättesöta minitomtesockar, med julfärger och allt :)

Helena sa...

Hej! Grattis! Du är en av vinnarna i min utlottning, maila mig din adress och vilken av vinsterna du vill ha så dyker det upp hos dig i veckan.

Fina sockar du har stickat också!

Anonym sa...

Vilka fina sockar. Jag tänkte just att jag skulle sticka ett par till Nora, hon blir så kall om fötterna när hon somnar i vagnen, och de här ser fina ut så jag ska spana in mönstret :-)

Kristina sa...

Ja, sådana där små sockar är ett måste!

Anonym sa...

Så varm och go och fin den lille nissen kommer att bli i mörka vinternatten.

Anonym sa...

Åh vad söta de är. Själv ligger jag så mycket efter att det jag stickar till tomtenisse 1, snart blir lagom till Nisse 2. Alltid kul att kolla in din snygga blogg. Kramis nystanet