2009-11-08

Använd det du har- fållning av sjalar

Glädjen är stor till att fortsätta sy.
När jag var i Borås på Syfestivalen besökte jag även Furulunds. Där fann jag två stycken sjalar som bara behövde fållas.

Den blå/bruna sjalen skall jag använda själv och knyta runt halsen.


Men den starkt röd/orange/ beiga sjalen skall jag använda när jag klär ut mig till påskgumma. Arbetar som förskollärare och tycker det är lika kul som barnen att klä ut mig. En sjalett att flyga till Blåkulla med!

Nu är de båda fållade och strykjärnet har gjort dem fina.

Jag tycker det är så skönt att få tummen ur och göra klart olika projekt som blivit liggande av olika anledningar. Det dåliga samvetet blir så mycket mindre och det passar mig utmärkt just nu att sammanställa projekten.

Tack Bea för din novembetutmaning!

1 kommentar:

Missen sa...

Jag har också bestämmt mig att inte köpa något i november, vad skönt det är att få bort massa UFO.