2009-11-03

Använd det du har- pärlarmband

Mönster: Potawatomi weave
Material: Seed beeds nr 11 från Miyuki
Kommentar: Är nu hemma från jobbet och försöker bli bättre från min förkylning. Har försökt och lyckades (jippie) göra klart ett armband som jag startade för en månad sedan på pärlkursen hos Canvas.

En teknik som är lätt att ta till sig och kul att göra. Färgerna på pärlorna blev inspirerade av en gammal t- shirt och att det utanför kursfönstret regnade och blåste. Då behövdes starka, vackra färger på pärlorna.

Jag har använt mig av tre färger som återkommer i mönstret. Pärlorna kommer är plockade från två olika blandade seed beeds satser.

Jag hade ifrån början bestämt mig för att göra ett armband. Under månaden som armbandet vilat i pärllådan så kom jag på att det skall bli ett dubbelt armband, dvs ett armband jag kan ta två varv runt handleden. Tillsammans med mitt favoritlås blev resultatet bättre än jag kunde ana då armbandet är skönt och följsamt att bära.

Nu har jag gjort mitt första bidrag i november månads Använd det du har och det känns skönt. Ändå har det här armbandet "bara" varit i stiltje i en månads tid och det finns som sagt var fler saker i "Göra klart högen".

2 kommentarer:

Nero och jag sa...

Oj vad snyggt det gillar jag verkligen jätte fina färger och snyggt spänne =)
Ses vi den 14? kram carina

Ida Gerdemark sa...

Fint! Ser ut att vara gjort i en härlig teknik!