2009-06-07

En dator som fungerar!

Oh, vad mycket jobb det blir när inte datorn fungerar som jag vill.
Har sedan en tid drabbats av blåskärm och inte riktigt förstått vad det innebar. Datorn bara lägger av och får en skärm som blir blå med massor av information som jag inte hinner läsa.

Ett stort tack till min svåger som sa att du har ju blåskärm, det är inte bra!

Så det har blivit många samtal till Dell och deras data tekniker som varit till stor hjälp. Min bärbara dator är ett år gammal nu och de har gjort allt för att datorn skall funegra som den ska. Det blev tillslut en total ominstallation vilket innebär att den blir sådan som den var när jag fick datorn levererad. All information som fanns på datorn som email, favoriter på internet fick läggas över på min externa hårddisk. Och nu är ominstallationen klar och alla uppdateringar som skett under ett år i både Norton och i Vista gjorda. Nu håller vi tummarna att min lilla blåa dator fungerar och inga mer blåskärmar igen!

Inga kommentarer: