2009-05-14

En upplyftande eftermiddag!


Efter en tung och jobbig dag så behövdes en upplyftande eftermiddag. Jag började med ett besök på Strikk och fick en färgkick. Ingen är mer förvånad än jag att inget garn följde med mig hem därifrån.



På vägen från Strikk till Broderi och Garn finns en glas och porslin affär som kallas för Josephssons. I deras fönster fanns så många fina saker i vackra kulörer och en av dem som jag fastnade för var en härlig turkos färg. Jag tänker tanken att ett garn i den nyansen skulle jag vilja ha.



När jag öppnade dörren till Broderi och Garn så hängde garnet där på en krok i rätt nyans och i garnet Linnéa från Ullcentrum. Två härvor följde med mig hem och var ett härligt spontant köp som garanterat kommer bli en sjal eller halsduk!

1 kommentar:

Nystanet Woolly I sa...

Låter som en härlig dag. Vilken snygg färg, den kommer att passa dig.