2009-10-12

Midnatt råder tyst det är i husen...

Inatt vaknade jag av ett tassande ljud och undrade vad det var?

Det visade sig vara mina två hustomtar som övade inför julen. Jag tyckte det var lite tidigt och dessutom när jag sov som godast.

Men då tyckte de att jag var lite sur och det får jag ju inte vara, då blir det inga julklappar och det vill jag ju gärna ha.

Så nu härjar de fritt och börjar räkna hur många dagar det är kvar till jul och sjunger julsånger. Mysigt att höra och se dem när en förkylning börjat härja runt i min kropp.










6 kommentarer:

Nero och jag sa...

Vad fina de är. Har du stickat deras kläder? Hoppas du slipper bli förkyld, du får bädda ner dig i soffan med gott te och en bra bok =)

Ida Gerdemark sa...

Vilka söta och fina tomtar! Jag undrar också om det är du som har gjort dem?

Call design sa...

Jag kan bara hålla med, de är så snälla och goa!
Javisst har jag stickat kläderna efter mönster från Norge. Dockorna är färdiggjorda. Finns i flera olika storlekar, håller på med deras tomtemamma och tomtefar.
Roliga att sticka är dem så deet rekommenderas varmt!
Nu skall jag bara lägga mig framför tvn igen!

Anonym sa...

Jag är mycket svag för tomtar och det här söta paret var i särklass må jag säga.

Monica Hansen sa...

Jättefina tomtar:)

Mia stickar sa...

Så fina tomtar! Du har nåt att hämta på min blogg!