2009-10-04

Gardiner

Jag startade söndagen framför min nya Pfaff Coverlock.
Den är så annorlunda att trä och har fler trådar än en traditionell symaskin.
Efter en en intensiv timme tillsammans med maskinen var jag helt slut och insåg att det får ta den tid som behövs. Coverlocken har många funktioner som jag skall lära och det känns som att börja lära sig sy igen.

Efter en paus så satte jag igång att sy gardiner till mitt arbete. Jag och mina arbetskamrater var på Ikea för några veckor sedan och hittade gardiner till alla våra sex fönster. Och tillsammans med den underbara uppfinningen Pfiffikus så gick det rätt så lätt att sy dem.

Att sy gardiner tar lång tid då det är flera moment att göra. Det grå tyget med löv är till ett nästan fyra meter långt fönster, det blir en väldans massa tyg.

1 kommentar:

Missen sa...

Att lära sig en ny maskin tar sin tid, och många provlappar.
Fina kort du och systern gör tillsammans// kram