2012-08-06

Semestersockar


Mönster: Syltasockar som skaft och mitt vanliga sockmönster på foten

Stickor: 2,5 mm

Material: Opalgarn

Kommentar: Semestern är över för denna sommar och det var dags igen att börja jobba. Och jag överlevde trots att den ringde redan klockan 4.00.

Semestern har varit fantastisk och erbjudit så många saker som gett mig inspiration så att det är svårt att beskriva med ord!

Under två av semesterveckorna tillbringade jag i vackra Tärnafjällen och där blev dessa sockar klara. Här står jag uppe på berget vid Laisaliden och njuter av den fantastiska utsikten!

5 kommentarer:

Missen sa...

Fina sockor. Tärnafjällen skulle jag också vilja besöka. Fast en 14 åring vill inte så det får bli när jag bestämmer själv. Jag njuter av de sista veckan. Marie

MADE BY K sa...

Ojdå! Vi kanske gått om varandra där uppe på berget. Två gånger var vi uppe på platån veckan jag var där, perfekt ställe om man snabbt vill komma upp på kalfjället och släppa lös vovven en stund :)
Dina sockor är urtjusiga och bakgrunden inte alls fel :)
Längtar redan tillbaka!

Kram/Annica

Pysselfarmor sa...

Nästa gång du är i närheten får du höra av dig och hälsa på mig....det är inte sååååååå långt bort jag har gården ;-))

var där på blomstervandring i måndags .....

Pysselfarmor sa...

O ja Tärnaby/Hemavan har sin charm och de fjäll som är åt det håll där jag har gården har också i år haft vår, sommar, vinter...det är inte alltid så ens i Tärnaby. Det är ovanligt mycket snö kvar överallt i år. När vi kom till gården för fem veckor sedan var det vår här. Nu är det sensommar redan! Det går fort!

Fjällen jag rör mig i är Kittelfjäll och mot gränstrakterna till Norge, Gardfjäll, Marsfjällen och Stekkenjokk och alla däremellan. Stekkenjokk är väldigt lättillgängligt finns ju väg över kalfjället och där finns renhjordar. Det finns så många fjäll här i trakterna och var och en har sitt att "ge". Tärnaby är ju lättillgängligt därför att liftarna är igång även på somrarna. Jag är ju född och uppvuxen här och har anknytning till nästan alla platserna...äldste sonen är döpt i Hemavans lilla röda kyrka....Hans Holmlund som det finns ett minnesmärke över i Hemavan var min svärfar.

Anita Tørmoen sa...

Så koselige sokker. Herlig farge har de også:)