2012-05-01






Sköna maj, välkommen till vår bygd igen!


Det är underbart att se allt i naturen som spricker upp och visar sig från sin vackra sida.

Utanför min port blommar just nu ett helt fantastiskt körsbärsträd. Idag gick jag ut i det strålande vädret och tog med mig min kamera för att ta några fotografier.
Jag njöt av att höra humlornas surr efter nektar och att det regnade rosa blomblad.
Färgen är sagolik och jag drömmer om en sjal i denna nyans. Har ni något tips på ett passande garn?

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Det står ett körsbärsträd här på gården men det är länge än innan det blommar, jag längtar!

Missen sa...

Nu är det fantastiskt, alla färger och den goa värmen som har kommit/Missen

Pysselfarmor sa...

Underbart vackra är de! Vi tog en tur förbi Kungsträdgården igår...jag vill titta på allt det vackra igen.

Musicmama sa...

ååååh vad jag blir avundsjuk på ditt körsbärsträd i blom... Här ere grått å kallt fortfarande även om solen försöker titta fram...

Du har en utmaning på min blogg om du känner för det =)

Kram

Anonym sa...

Visst är det härligt med vår!
Det tycker plutten också.
kram
A-M