2011-05-12

Pimp my shoes!


Under en tid har jag sett många duktiga bloggare som visar olika sätt att pimpa sina skor.
Hur skulle jag kunna göra något liknande på ett par nyinköpta skor?
Efter lite planerande så bestämde jag mig för att brodera med moulinetråd i olika färger.
I boken Made in France hittade jag ett broderi och efter några ändringar blev det ett mönster som passade min sko.Sedan var det bara att plocka fram nål, tråd och börja brodera.
Och nu är de klara och jag är glad över resultatet. Ett litet, men naggande god dekoration!

8 kommentarer:

MADE BY K sa...

Väldans snyggt! Måste nog skaffa mig ett par sådana broderivänliga skor först! Möjligheterna är ju oändliga och skorna brukar ju finnas till ganska bra priser också....om man nu skulle misslyckas :)

MADE BY K sa...

Gillar broderiet!!...du är så himla duktig på allt mellan himmel och jord!!
...måste köpa mig ett par broderivänliga skor. Helst skulle jag vilja hitta en träsko med lite högre klack och tygöverdel som man kunde brodera på.

Ha en superhärlig dag!
Kram
/Annica

Anonym sa...

Det här gillar jag skarpt. Har ett par basket skor, men de hade redan ett tryckt mönster när jag köpte dem. Men de håller på att falla i bitar, så jag ska köpa nya. Då ska jag göra som du. Men jag använder nog en penna eller pennsel, inte nål och tråd.

Kram Karin

Maria sa...

personliga och fina! sånt gillar jag!

Anita Tørmoen sa...

De ble kjempeflotte med pynt på:)

Eva S sa...

Så fina de blev.

Carina sa...

Önskar att jag var lite bättre på broderi. Men å andra sidan har jag inga tygskor. Men snyggt blev det.

Musicmama sa...

dom blev jättefina=) Tror jag ska ta å"pimpa " min dotters all sneakers...hehe eller kanske ska ta å köpa några egna enfärgade å göra nåt kul! Inspirerad blev jag i alla fall! Kram till dej!