2011-03-04

Hej från mig!



Här kommer en hälsning från mig.
I tisdags började jag en kurs, den första av tre tillfällen i glasfusing.
Pärlor i glas älskar jag att arbeta med och varför inte då göra sina egna.
När tillfället fanns att gå i en lokal nära arbetet och med en otroligt duktig ledare så tyckte jag och min mamma att vi skulle prova på.

Det sköna med att arbeta med glas är att alla kanter inte behöver vara så raka. Det gäller att släppa fram all fantasi och låta materialet tala med en.

Jösses, vad roligt det var och på de två fotografierna kan ni se mina fem arbeten.
Jag har ingen aning om hur de kommer bli efter besöket i ugnen och det tillhör charmen.
Det kommer bli spännande att få se dem på tisdag så mer fotografier kommer senare.

Nu är det dags att fira att det är fredag och en helg som väntar på mig.
Och på söndag väntar ytterligare en kurs med Visa Lisa som skall bli härligt utmanande!
Hoppas att Ni alla får en trevlig helg!

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så kul att få gå o lära en massa nytt.
Ha en skön helg du också

Stickmor sa...

Alltid kul att lära sej nåt nytt! Och att få se resultatet
Trevlig helg!

4U2 sa...

Ser väldigt spännande ut.

Mia stickar sa...

Har börjat avmaska min sjal, tankarna går till dig, detta underbara mönster som du drog ner mig i sjalträsket med, tack! Gissar att du är lika spänd som mig att få se resultatet efter bränning!

Anita Tørmoen sa...

Ser virkelig spennende ut:)

Sunna sa...

vilken spännande kurs, har aldrig hört det förut