2009-10-25

Sy och inspirationsmässa och diverse tidningar


Igår så besökte jag Sy och inspirationsmässan på Kviberg i Göteborg.
Jag tycker att mässan fått ett lyft i år med fler utställare med många fina ting. Tidigare år så har variationen inte varit så stor.
Innan mässan tittade jag på hemsidan och såg att antalet utställare skulle vara betydligt fler.

Och mässan var kul att gå och titta på.
Min favorit bland alla utställare är Fingerfärda som har Sveriges vackraste broderier. Många år sedan är det nu som jag köpte min första broderisats av henne.

Det blev inte mycket köpt för min del på mässan, men jag kom hem med olika bomullstrikåtyger från E- slöjd som jag köpte tillsammans med min storasyster och mamma.



I fredags fanns det två stora kuvert i min brevlåda. Kuverten kom från Nea Nobelle med olika tidningar och mönster häften från Ottobre design som jag beställt av dem.
På Ottobres hemsidan kan vi som besökare se alla de mönster som de haft i sina tidningar.
Det gjorde jag och valde ut några favoriter som jag sedan beställde hos Nea Nobelle.


I fredags gjorde jag ett snabbt besök i en Pressstop affär för att se vad de hade att erbjuda i olika handarbetstidningar. Då fick jag syn på Magnolia Ink magazine som är en alldeles ny tiding som utges av Magnolia som har en butik i Borås.
Tidingen har många fina fotografier som ger massor av inspiration!

Inga kommentarer: