2011-12-10

Ett par vantar

Mönster: Tovad kragvante Johanna

Material: Vinterverkstan

Kommentar: Har ni också en göra- klart- gömma hemma hos er?
Det har jag och på den hittade jag detta paret vantar. De stickades klart för ett år sedan och nu var det dags att tova dem i tvättmaskinen. Vantarna skall egentligen ha en öglekrans men eftersom jag är en expert på att fasta lite överallt har jag valt bort den. Garnet är så mjukt att sticka. Jag känner att dessa vantar kommer bli en favorit i vinter.

4 kommentarer:

Majstess sa...

Dom ser varma och sköna ut!! Jag har en fästa trådar hög, där det ligger sockar och vantar... Sen finns det ju även flera små högar/påsar med diverse påbörjade projekt också... ;-)

Eva S sa...

Ser härliga ut!....Visst har jag "en" görafärdigthög....blir snart en ny för 2012!

Hantverkarglädje sa...

Visst, tror att dessa gömmor finns lite i alla hörn här hos oss. För i tiden gjorde jag alltid klart innan jag började med något nytt. Tiderna förändras. Ha det så trevligt i veckan.

helle sa...

Hej, vilka härliga vantar. Får hoppas det snart blir vinter så vantarna kommer till användning=). Nu har jag startat en bakblogg med en massa recept. Hoppas vi ses hos Karin den 21:e. Ha det gott. Kram Helena