2009-08-29

Lördagens sjal




Mönster: Köpt i en tygaffär i Köpenhamn
Material: Mohair
Stickor: 9 mm
Kommentar: En stor halsduk att lägga över axlarna och i vackra färger. Varm och go!

Har fått en fråga om vilken sjal som är min favorit, en klurig fråga. Det beror på både på vad jag skall använda sjalen till eller vilket humör jag har.
Men den sjal som är klart roligast att sticka är Måndagens sjal och som jag gjort i några exemplar. Och ännu roligare att sticka mönstret var när jag använde mig av egenfärgat ullgarn!

4 kommentarer:

Carina sa...

En stickning kan vara väldigt rolig att göra men ser ganska anspråkslös ut. En annan kan vara jätteläcker men är urtrist att göra. Så, utan att veta om dina sjalar är roliga att göra eller inte så måste jag säga att måndagssjalen tilltalar mig mest ur rent estetiskt synvinkel. Ursnygg!!!

MADE BY K sa...

Dagens sjal är väldans fin tycker jag..och vilket läckert garn..mohair brukar väl oftast vara enfärgad? Och vad månne det bli imorgon då? Blir det söndagssjal nr:2...:)

Monica Hansen sa...

Mycket vackert:)

Lina sa...

Oj så många fina sjalar!
Jag håller med dig, måndagens var riktigt fin! Jag vet inte hur det är att sticka den, men vacker.
/Lina